تبلیغات
سایت مراجع تقلید

 آیت الله سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جواد تبریزی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله محمد تقی بهجت (رحمة الله علیه‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله نوری همدانی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله  سید صادق شیرازی (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله لطف الله صافی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله ناصر مکارم شیرازی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله سید علی سیستانی (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله وحید خراسانی (مد ظله العالی ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جوادی آملی (مد ظله العالی ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جعفر سبحانی (مد ظله العالی)

جهت دریافت كد لوگوی مراجع كلیك كنید
سماور (نكات ناب) - نكته شماره سه (چرا كارگران ضعیف میشوند و ورزشكاران قوی؟)
سماور (نكات ناب)

ارائه نكاتی ناب و كمیاب

نكته شماره سه (چرا كارگران ضعیف میشوند و ورزشكاران قوی؟)

یکشنبه 1 آبان 1390

همانطور كه در پست قبلی گفتیم در این پست به شرح مبسوطی در اجمال پیشین میپردازیم.
اما در مورد مورد اول كه در پست پیشین گفته بودیم كه :
((اولا :كسانی كه ورزش میكنند تمركز اصلی آنها بر روی بافتهای بدن است و تقویت آنها و لذا به روش صحیح انجام دادن كارها و تمرینات سنگین آشنا هستند لكن كسانیكه كار میكنند (منظور ما در اینجا كارهای فیزیكیست) این علم را ندارند یعنی نمیدانند كه چطور مثلا شیی سنگین را از روی زمین بلند كنند كه بجای آسیب رساندن به بدن موجب تقویت آنها بشوند.(انشا الله نكاتی را برای كارگران با كارهای فیزیكی میاوریم تا آنها دارای قدرت قابل توجه ای بشوند).))
قبل از شرح این مطلب مقدمه ای باید عرض كنم و آن اینكه در معبد شائولین ورزشكاران باید در روز هشت ساعت به تمرینات سخت و طاقت فرسا بپردازند و حتی گاها هنگان غذا خوردن هم در حال تمرین هستند یا تیم راگبی نیوزلند دارای تمرینات عجیبی و سختی گاها هستن مثلا یكی از تمریناتشان این بود كه پشت كامیونهای حمل زباله میدویدند و سطلهای سنگین زباله را در كامیون خالی میكردند و باید گفت كه این تیم اعضایی با بدنهای آهنی دارند.
به هر حال این مقدمه را عرض كردم تا كمی برایمان روشن شود كه ما در این پستها میخواهیم كارگران را قوی كنیم به طوری كه در مدت یك سال بدنهایی قوی دارا شوند.
و اما شرح
اگر متوجه باشید میبینید كه با كاركردن شما خسته میشوید و با ورزش كردن هم شما انرژی از دست داده ولی تفاوت در این است كه در ورزش كردن شما در مدت كوتاهی عضلات قوی را مشاهده میكنید ولی با كار كردن اینچنین نیست.راز كار در این است كه شما به كار با دید كار نگاه میكنید ولی از امروز به كار با دید نوعی ورزش نگاه كنید ورزشی طاقت فرسا كه برای تقویت عضلات شماست.این پله اول و اما پله دوم این است كه شما باید روش صحیح هر كاری را یاد بگیرید كه این خودش پستی جداگانه میطلبد.اما كوتاه این است كه شما هر كاری را كه میكنید سعی كنید به استخوانها فشار كمتری بیاید خصوصا استخوانها كمر و ناحیه دیسك.دیده میشود كه كسانیكه وزنه های سنگین را جابجا میكنند دارا سایش بین عضلات استند.و سعی كنید از تمام بدن برای كار استفاده كنید.
مثالی میزنم تا كمی برایتان مطلب امر روشن شود:
فرض كنید كه میخواهید شیی سنگین را به طبقه چهارم ساختمان ببرید.اگر شما به دید كار نگاه كنید در اینصورت خم میشوید و باقدرت زیاد آن شیی را به روی شانه یا هر طور دیگر نگه میدارید و شروع به بالا رفتن میكنید.خب این یك طرز كار معمولی است اشتباه نكنید در هر دو روش سرعت كار زیاد فرق نمیكند بلكه در روشی كه ما ارائه میدهیم ممكن است سرعت بیشتر شود.اما در این مثال به روش صحیح توجه كنید
شما ابتدا نشسته و در این نشستن عضلات كمر و چندین عضله دیگر را كمی گرم  و آماده كرده این البته نه آن گرم كردن مطلوب بلكه به از هیچی به هر حال كمر را صاف و مستقیم نگه دارید و شی مذكور را گرفته و با نفسی عمیق و با تمام عضلات بلند كنید و شروع به بالا بردن شی كنید در حین اینكه شی را به بالای خانه میبرید از شی مذكور كمك گرفته و عضلات دست و پشت ساق پا و رانها را قوی كنید.(توجه داشته باشید كه سعی نكنید كه كمر را به این روش قوی كنید.)
خب این هم مثالی برای روشن شدن مورد اول پست قبلی
اما مورد دوم كه
(((دوما:كسانی كه به كارهای فیزیكی میپردازند باید به علم تغذیه یا به روش تغذیه صحیح آگاه باشند.اشتباه نكنید این نكته و چند نكته بعد در مورد ورزشكاران نیست بلكه برای كارگرانی است كه اگر این مطالب را دنبال كنند به بدنی قوی و خارق العاده میرسند.به هر حال كارگران باید بدانند كه چه موادی باید بخورند و چه چیز نباید استفاده كنند.)))
شایان ذكر است كه غذای مفید و مقوی به این معنا نیست كه ما پول زیادی خرج كنیم بلكه میتوانیم به راحتی غذاهای قوی بخوریم اما از چه استفاده كنیم
سعی كنید من بعد به جای چای سیاه از چای سبز با لیمو استفاده كنید
سعی كنید از گیاه جین سینگ استفاده كنید
از چربیهای مضر كمتر استفاده كنید
از آهن و غذاهای آهن دار مانند اسفناج استفاده كنید
آب بنوشید تا آب از دست رفته را جبران كنید
از میوه های متنوع خصوصا كیوی و سیب استفاده كنید
از لبنیات استفاده كنید
دیگر نیاز نیست كه به مواد انرژی زا رجوع كنید.
سعی كنید صبحا به تمرینات تنفسی بپردازید و قبل از كار بدن را كمی گرم كنید.
اما شرح مورد سوم كه
(((سوما:كسانیكه ورزش میكنند غالبا استراحت مفید دارند ولی كارگران ندارند.)))
استراحت به معنی صحیح داشتن یكی از عوامل پیشرفت است.سعی كنید شبها زود بخوابید و صبحا زود از خواب برخیزید.در ایام تعطیل به ورزش بپردازید.
اما مورد آخر
(((چهارما:ورزشكاران دارای انگیزه قوی شدن هستند ولی كارگران برای لقمه ای نان كار میكنند.)))
ورزشكاران به خاطر این ورزش میكنند كه بدنی مناسب داشته باشند ولی كارگران اینچنین نیستند ولذا ورزشكاران بدنی قوی دارند اما كارگران دارای بدنی رو به ضعف است.
انشا الله در پستهای بعدی اگر خدا بخواهد مطالب دیگری در این زمینه بیان میشود.




فهرست وبلاگ

پیوندهای روزانه

آرشیو

نویسندگان

پیوندها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جستجو

آخرین پستها

کد مداحی و آهنگ مذهبی

ساعت فلش